SEMINARIO DEL GIORNO 07/11/2005

The Role of Stochasticity in the Modelling and Simulation of Biological Processes.

Relatori:

Prof. Kevin Burrage, Prof. Desmond Higham, Dr. Sayan Mukherjee.

Sala Conferenze del Collegio "Il Colle" (Via Nazionale Bocca Trabaria).

È prevista una quota di iscrizione di euro 2.50 per coprire le spese del coffee break e del materiale didattico. È disponibile un numero limitato di posti. La partecipazione alla scuola richiede la compilazione di un modulo di iscrizione. Il campo "Affiliation" va riempito con "Istituto S.T.I.". Il campo "Status" va riempito con "Studente". Il campo "Additional information" va riempito con l'anno di corso al quale si è iscritti.

• The role of noise in biological processes with an emphasis on discrete and continuous stochastic modelling of genetic regulatory networks and the importance of spatial modelling in cellular kinetics (Kevin Burrage).
  • Computational graph theory for clustering and ordering large datasets and for understanding connectivity structures. Use of random graph models to represent such datasets. A protein interaction network model (Desmond Higham).
  • Optimization methods for statistical learning related to biology and genomic applications (Sayan Mukherjee).
  • Docente di riferimento:

Dott.ssa Margherita Carletti.

Ultima modifica: 27/10/2005 Approvato da: Presidente CCdL